The Vampire Diaries by Zyniz
ʟᴀʏᴏᴜᴛ ʙʏ © ᴍ ᴏ ᴄ ʜ ᴀ
The layout was made specially for me.
All links open in a new tab.


 
My grandfather :)

An email from the publisher(Singapore) to my aunt.

11th May 2009

" We have uploaded some of the pictures taken yesterday to a web forum which has been set up to publicise the glorious lives of the overseas Chinese volunteers including your father who had returned to China to risk their lives to fight the Japanese by joining the Chinese Transport contingent in 1939. The address of the web page is as follows:

http://cache.tianya.cn/publicforum/Content/hn/1/40755.shtml

After visiting this web page, you only need to scroll down a few lines to see the pictures of your father which we have just uploaded. There are also some write-ups on your father’s glorious lives in page 1 of the forum at the following address:

http://1home.hainan.net/publicforum/Content/hn/1/40528.shtml "

I already copy & paste it here :)

2009年5月10日清晨,新加坡孟里同乡会会长王书电先生,副会长严家雄先生,总务王书光先生,财政吴生发先生和我一行五人,一同驱车到马六甲拜访南侨机工王诗伟老先生。
  
  孟里同乡会的负责人时常到马六甲探望他们的老乡王老先生。这趟我有幸充当“陪同”,让我有机会记录一些王老先生的近况,向各位网友报告。
  
   耄耋之年的王老先生见到远道而来的老乡们时,兴奋极了,频频向老乡们询问同乡会的近况。老乡们告诉他说孟里同乡会今年年底准备庆祝成立七十周年,乡亲们 早年以低价购入的会所如今市值已达三百多万元,令他高兴不已。不过,他说他如今年事已高,今年底大概已经没有能力长途跋涉到新加坡参加庆祝会了。
  
  王老先生老当益壮,精神奕奕,声音洪亮,听觉也很灵敏。不过,他的记忆力似乎退步了一些。当他被问及是否还记得他的几位老战友如:洪发福、黄明生、彭光涵、吴惠民、谢章农、翁家贵等人时,他摇摇头说:“都不记得了”。
  
  当老乡们向他出示吴惠民、谢章农、翁家贵等海南籍南侨机工参加海南南侨机工回国抗日七十周年纪念会的照片时,他左右端详,过后却说:“不记得了”。老乡们告诉他,吴惠民老先生还记得你,他如今住在海南中原镇,也同时向他转达了吴惠民老先生的问候。
  
  王老先生今年已九十七高龄。王夫人五年前过世后,他这几年来独自生活,儿女们为他聘请了一位印尼籍的女佣照顾他的生活起居,生活也过得相当写意。
  
  王老先生的大女儿菲媚和女婿也在场。大女儿告诉我们,她的兄弟姐妹散居世界各地,包括美国,瑞士,澳洲,纽西兰和新加坡等地,只有她一人留在父亲身边。不过,哥哥和弟妹们每年都会抽空回来探望父亲。她的家离父亲的家很近,她每天都会来探望父亲。
  
  他的大女儿也告诉我们,母亲逝世后,她曾于四年前陪父亲返乡,给祖母上坟。他们的老家在孟里下寨村。她几年前也曾陪父亲到澳洲旅游,在那里逗留了一个月。不过最近这几年父亲年事已高,已经很久没有再出远门了。
  
  我们也告诉他女儿菲媚说她父亲的一些生平事迹已经被我们贴在互联网上,而她父亲的这些生平事迹也已经被一位热心的网友收集起来,准备出版一本书,作为我们留给后人、留给历史的宝贵材料。
  
  王老先生非常好客,坚持要请我们吃午餐。餐馆还没上菜,他便已经到柜台付账了。
  
  午餐后我们依依向王老先生道别。老乡们临行前告诉他:“三年后我们会再来,为你“百岁庆生””。



王诗伟老先生摄于2009年5月10日

My lovely grandpa


王诗伟老先生与大女儿,女婿合影

My grandpa , Aunt & Uncle


站立者左起:新加坡孟里同乡会总务王书光,会长王书电,副会长严家雄,财政吴生发与王诗伟老先生(中坐者)合摄于2009年5月10日



2009年5月10日王诗伟老先生与新加坡孟里同乡会会长王书电先生合影



"" was Posted On: Saturday, May 16, 2009 @5/16/2009 07:16:00 AM | 0 lovely comments

« Older posts | Newer posts»

Copyrighted © TeaCakeHouse. All rights reserved. Thank you.
View with Google Chrome in a 1280 x 800 SR. Inspired by Kaith, Images from Cursor from Images from

ʟᴀʏᴏᴜᴛ ʙʏ © ᴍ ᴏ ᴄ ʜ ᴀ